woensdag 27 maart 2013

Pompoensoep

Door de weeks heb ik geen tijd om uitgebreid te koken omdat ik vaak na het werken gelijk ga sporten en dan 's avonds laat thuis kom. Vaak eet ik van te voren op mijn werk en dan moet het makkelijk zijn om klaar te maken, het liefst iets wat ik kan opwarmen in de magnetron.


De laatste tijd eet ik door de weeks graag soep met brood en dan zelfgemaakte soep. Meestal probeer ik in het weekend de soep dan alvast te maken en dan vries ik het in. Door allerlei recepten op internet kwam ik op het idee om pompoensoep te maken. Dit recept is supermakkelijk, de pompoen stuk koken en dan pureren in de keukenmachine, kan niet makkelijker!

Ingredienten:
- 1 fles pompoen
- 1 ui
- 1 teentje knoflook
- 3 biologische bouillonblokjes*
- 2 liter water
- zout en peper naar smaak

Snij de pompoen in blokjes en de uit & knoflook. Bak de ui en knoflook aan en voeg vervolgens de blokjes pompoen. Voeg vervolgens de bouillonblokjes en het water en laat het net zo lang koken todat je de blokjes stuk kookt, dat merk je wanneer je met een vork in de pompoen prikt en deze valt uit elkaar.
* Groentebouillon te koop bij de Ekoplaza
Laat de soep even afkoelen voordat je het in de keukenmachine doet, doe er een lepel magere kwarkof room bij. Pureer het net zolang totdat je een gladde soep krijgt. Laat de soep weer aan de kookbrengen en voeg zout en peper toe naar smaak. Wij hadden brood bij het Vlaamsch Broodhuys gehaald en dit bij de soep gegeten, heerlijk! De soep bevat veel vitamines en weinig calorien.
Heerlijk tijdens deze koude dagen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten