donderdag 28 maart 2013

Hungry for Change

Een van de reden waarom ik ben over gegaan naar een gezonde levenstijl komt mede door het kijken van de documentaire Hungry for Change.


Ik zag een link op Facebook om de documentaire gratis op internet te kijken en besloot op een saaie avond te doen. En dat is op gezondheids gebied een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan!


Aan het begin volgen we een fictieve vrouw die niet lekker in haar vel zit. Dan komen er allerlei experts aan het woord waarin zij vertellen over de overgang van slecht eten naar een gezonde levensstijl. En er wordt uitgebreid gesproken over de macht van marketing en de verslavende werking van suiker.


Voor mij was de documentaire heel informatief omdat ik dacht dat ik wist wat gezond eten was maar kwam er achter dat ik eigenlijk geen idee had... Confronterend aan de ene kant maar blij dat ik zo wel een verandering kon maken in mijn dagelijks dieet. Hierna ben ik ook definitief gestopt met het drinken van frisdranken.

Inmiddels heb ik hem diverse keren gekeken en elke keer haal ik er weer wat nieuws uit. Mijn favoriete quote is:


Ok, ok, het is een Amerikaanse documentaire dus soms komen er ook stukken voorbij die typisch Amerikaans zijn. Maar laat je hierdoor niet tegen houden want de uiteindelijke boodschap is iets waar bijna iedereen mee te maken heeft.


Via Facebook heb ik begrepen dat Hungry for Change weer gratis te zien is tot 31 maart dus ga er lekker voor zitten en ga hem kijken, het is echt de moeite waard en laat mij weten wat je ervan vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten