dinsdag 26 maart 2013

Bananencake

Afgelopen weekend kwam mijn moeder eten. Terwijl we aan het bijkletsen waren en aan het genieten waren van een grote beker met thee, hadden we lekkere trek gekregen. Toevallig was ik de dag ervoor door mijn favoriete recepten aan het gaan en kwam een recept voor een "gezonde" versie van bananencake tegen.

Terwijl ik met mijn moeder verder ging met kletsen ben ik aan de slag gegaan!


Ingredienten:
- 300 gram volkorenmeel
- 130 gram palmsuiker*
- 1 zakje vanille suiker
- 1 zakje bakpoeder
- 3 theelepels kaneel
- twee scheuten agavesiroop*
- 240 ml zonnebloemolie
- scheutje melk
- 3 eieren
- 4 zeer rijpe bananen

Mix met een houten lepel de volkorenmeel, palmsuiker, vanille suiker, bakpoeder, kaneel, agavesiroop, eieren en zonnebloemolie door elkaar.

Tot slot meng je schijfjes van de vier rijpe bananen door het mengsel. Vet een cakeblik in en bak het geheel op 180 graden een uur in de oven.

Recept van Beter en Leuk blog
* te koop bij Ekoplaza

De foto ziet er misschien niet fantastisch uit maar wat was de cake lekker en zoet! Het was de eerste keer dat ik palmsuiker en agavesiroop heb gebruikt en het is zeker voor herhaling vatbaar. Palmsuiker heeft een andere smaak, proeft als zoetstof, en de agavesiroop smaakt naar een mindere zoete variant van gewone stroop.

Heb voor de zekerheid een groot stuk cake meegegeven aan mijn moeder want stond niet voor mijzelf in... Cake is echt mijn zwakte; de textuur, de smaak... Echt comfort food! Heb helaas geen idee hoeveel calorien in een plakje zitten maar ga er vanuit dat als je met mate eet, dat een plakje dan niet heel erg is. Misschien een leuk recept om te maken en te serveren tijdens de paasbrunch?

Wat ga jij maken tijdens Pasen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten