zondag 8 juli 2012

Niet zo slechte havermoutkoekjes

Havermout... Ja ik vind het fijn! Over het algemeen eet ik havermout in de ochtend maar vanmorgen kwam het er niet van, was wat later uit mijn bed en had geen tijd/ zin om het te maken. Het werd dus een magere yoghurtje met lijnzaad, kaneel, een paar amandelen en All Bran, ook lekker!

Het zat al een paar dagen in mijn achterhoofd om weer eens een keer havermoutkoekjes te maken maar omdat ik weer een beetje aan het opletten ben met eten schoof ik het idee maar steeds opzij want er zit toch boter en suiker in. Maar gelukkig bracht de blog De Bakparade uitkomst! Deze blog volg ik al een tijdje en hier vind je allerlei leuke bak recepten maar altijd goed voor de lijn. Dus vandaag heb ik (bijna) suikervrije pindakaas-banaan-havermout koekjes gemaakt. Het recept vind je hier.

Toen ik het beslag had gemaakt heb ik besloten om toch twee theelepels ahornsiroop en rozijnen toe te voegen want vond ze wel een beetje flauw. Maar ahornsiroop is altijd beter dan kristalsuiker dus zo probeer ik mijzelf ervan te overtuigen dat het niet zo erg is. Maar ja, je weet waar je aan begint zodra je gaat bakken, ha ha! Er staat ook een variant op de blog met chocolade! Hm, misschien deze binnenkort ook proberen!

Nou, dit recept is zeker voor herhaling vatbaar maar het komt niet in de buurt van mijn all time favoriete havermoutkoekje van Donny Craves! Dit grote koekje heb ik een tijdje geleden bij Marqt gekocht en vanaf de eerste hap ben ik fan! Er zijn drie varianten maar de havermout versie is echt mijn favoriet! Ik vind het koekje wel erg groot en machtig maar geen probleem, ik eet er gewoon meerdere keren van!

En heb jij een lekker havermout recept waar je tanden & gewicht niet gelijk van op hol slaan? Laat mij het weten, hoor het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten