maandag 16 juli 2012

Bezoek aan Marqt, Den Haag

Sinds een paar maanden is er een nieuwe biologische supermarkt in het centrum van Den Haag: Marqt, in het oude Meddens gebouw en naast (hoe grappig!)de Burger King!

IMG_0726

Ik was al eerder geweest om rond te neuzen omdat ik van een collega  had gehoord dat dit een leuk adresje was omdat Marqt een hippe uitstraling heeft met diverse biologische producten. Hiervoor ging ik al regelmatig naar de Ekoplaza die ook in het centrum zit. In mei heb ik meegedaan aan een klantenonderzoek van Marqt waarmee ik een waardenbon van EUR 25,00 had gewonnen en deze wilde ik goed besteden dus hop ernaartoe!

IMG_0723

Wanneer je binnenkomt zie je eerst de brood afdeling! Nou ben ik een echte brood liefhebber dus eerst daar een beetje rondgekeken, dan bij de groente & fruit afdeling waar ze ook kant en klare maaltijden verkopen. Als je verder in de winkel loopt dan vind je tevens een mooie kaas afdeling, verse vis en diverse soorten zuivel.

IMG_0727

Ik heb geprobeerd om binnen mijn budget van EUR 25,00 te blijven maar helaas, uiteindelijk was ik bijna het dubbele kwijt! Maar heb er dan ook wel echte mooie producten voor gekocht!

IMG_0731

 

IMG_0736

Het thee assortiment is niet zo groot als bij Ekoplaza maar genoeg om voor deze keer in te slaan. Omdat ik sinds een jaar geen frisdranken meer drink, vind ik het dat prima is om wat meer geld uit te geven aan wat duurdere theemerken zoals Yogi Tea. Heb er een paar geprobeerd en ben echt een liefhebber geworden van de Green Energy tea. De Green Harmony heb ik voor het eerst gekocht en dat geldt ook voor de Fair Trade thee. Naast groene thee ben ik ook fan van rooisbos thee, dus ben benieuwd!

IMG_0733IMG_0735

Had op verschillende Amerikaanse blog gelezen over kokosolie en dat dit een gezonde optie is om mee te bakken, behalve dan olijfolie. Nog niet geprobeerd maar ben benieuwd! En ja, sinds ik geïntroduceerd ben in de wereld van hummus (een gezond alternatief voor op brood of te gebruiken ter vervanging van mayonaise bij aardappelen en groente), kan ik niet meer zonder. Deze huisgemaakte versie ziet er dan ook heel goed uit!

IMG_0734

Naast thee, drink ik voornamelijk water en af en toe koffie dus leek dit pakje met kokoswater een leuk alternatief. Deze bewaar ik voor een warme, tropische dag. Nu maar hopen dat deze nog gaat komen deze zomer!

IMG_0732

En tja, heb eigenlijk geen excuus waarom ik deze grote reep Tony’s Chocolonely heb gekocht… Ik vergeet nog wel eens dat niet alles gezond is bij een biologische supermarkt en dat er van suiker ook een biologische variant van is. Kan je wel vertellen dat deze reep echt heel lekker smaakt, veel beter dan de ‘normale’ merken die je bij een niet-biologische supermarkt koopt. En ik heb al eerder geschreven over mijn liefde voor de havermoutkoekjes van Donny Craves. Zover ik weet kan je deze alleen bij Marqt kopen. Mocht je de kans krijgen, koop er eens eentje, het is echt de moeite waard! Ze hebben ook een chocolade variant!

Eindconclusie over Marqt: ik ben fan. Ik hou van de moderne uitstraling, de kant en klare maaltijden en de brood afdeling! De winkel in Den Haag is overzichtelijk en het personeel is vriendelijk. De variatie is niet zo groot als die van Ekoplaza. Ik mis bijvoorbeeld diverse zaden zoals chia zaden, het thee assortiment is kleiner en ze verkopen geen amandelboter waar ik inmiddels een grootverbruiker van ben geworden. Dit verkopen ze wel bij Ekoplaza. Maar ik weet zeker dat ik er geregeld terug zal komen! Het klinkt raar maar heb het gevoel dat ik iets heel goeds en gezonds voor mijzelf doe als ik boodschappen doe bij een biologische supermarkt en ze hebben ook producten die een gewonen supermarkt niet verkoopt.

Dus Marqt, I’ll be back!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten